hycklare of the day

Det finns vissa saker jag tenderar att hyckla om;

politik

När jag träffar en vänsterpartist blir jag riktigt förbannad. Jag tänker ofta att denne arbetsskygge jävleln bara vill utnyttja mig och alla andra som sliter så han själv ska behöva göra minsta möjliga, men fortfarande få ånjuta samma fördelar som jag.
När jag träffar en moderat blir jag riktigt förbannad. Jag tänker ofta att detta svin till kapitalst bara vill utnyttja mig och alla andra som sliter så han kan sitta på sitt feta arsle, dra in oproportioneligt stora summor pengar och uppdatera sin facebook med "e på jobbe". Fy fan.

När jag tänker på att jag bara är en kappvändare blir jag riktigt jävla förbannad.

tjejer
Söta och smarta tjejer i all ära, men vem har inte drömt om att få krypa till kojs efter en kväll på krogen och få ett par double D:s uppkörda i nyllet? Jag har.
Om någon drar fram en Slitz med en smal och yppig blondin poserandes på framsidan yttrar jag förmodligen något i stil med; "hon kan inte ha alla höns på gården". Sanningen är att det är en försvarsmekanism.

Kan jag inte få det, är det inget att ha.

musik
I min fantasi har jag världens bästa musiksmak. Det har jag. Jag håller hårt på begrepp som kredd. Jag håller även hårt på att mina favoritartister är "äkta". Jag hatar Mtv, men mest av allt hatar jag Idol.
På fredagskvällen dock, med några öl innanför västen och med hoppet fortfarande vid liv, "dansar" jag gärna till det som jag avskyr mest; Rhienna, kanske Timbalands senaste, eller i värsta fall Chris Brown. Och när jag sen kommer hem, ensam, deppar jag förmodligen till Takidas "Curly Sue".

Men snälla, berätta inte för någon.

Byt nu ut "jag" mot "du"
Din jävla hycklare!

Kommentarer
Postat av: Patrik

Fan vilket skenheligt litet cyniskt svin du är, Kulan.



Men det är jag också. Och det är därför jag älskar dig.

2009-02-04 @ 19:34:46
URL: http://pudding.blogg.se/
Postat av: Patrik

Din blogg hade mått bättre av lite fler uppdateringar, Kulan.

2009-02-08 @ 18:06:01
URL: http://pudding.blogg.se/
Postat av: Patrik

Vi är göb.

2009-04-23 @ 13:44:28
URL: http://pudding.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0