andraplattansyndromet

Man brukar ju säga att andra plattan en artist skapar, alltid är den svåra. De har tömt hjärnan på bra idéer, för den första skivan blev ju resultatet av dessa.
När det är dax för den andra plattan, har publiken stora förväntningar och det är svårt att vara orginell och leverera lika bra material igen. Det kan vara hur bra som helst, men det måste vara minst lika bra som första, så att säga.

Så känner jag just nu. Jag har bränt allt mitt krut. Inte för att jag har förväntningar från en massiv publik, varken har jag  levererat en genial "förstaplatta". Men jag vill ändå komma med något nytt, orginellt. Inte bara en massa nonsens som man dagligen måste filtrera bort. Prestationsångest efter 3 inlägg bådar inte gott.

Apropå inget. Nu har även jag fått smaka på den finansiella krisen och storföretagens kalla ha#€% skit, nu kom jag på någonting som kan bli riktigt bra, mer om det i nästa inlägg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0