barndomshjältar - vuxenbesvikelser

Jag älskade Robocop när jag var liten. Jag tyckte även om Turtles.

Under min barndom måste jag ha sett denna halvplåtnicklas skjuta/puckla ihjäl ondsinta herrar minst 10-15 gånger. Alltså är ordet "älska" inte en underdrift i sammanhanget.

För någon månad sedan hittade jag ett kassettband från förra århundradet, innehållandes Robocop 1 & 2, inspelad med Long Play. Jag blev glad som en mört. 
Cirka tre timmar senare var jag inte lika imponerad. Snarare tvärtom, vilken dynga! Dåliga effekter, ännu sämre skådisar och sämst m(anus). Vad var det man gillade med fanskapet egentligen?!

Nåja, jag har lärt mig en livsviktig läxa i alla fall:
- se aldrig om filmer du tyckte om som barn!

Alltså kommer Ghostbusters och Turtlesfilmerna förbli kanonrullar i min fantasi, och jag kommer tänka nostalgiskt, gillande tillbaka på dem. För jag tänker absolut inte se om dem och inse att de faktist suger.

Jag tycker fortfarande om Turtles. Lite midre om Robocop.

Kommentarer
Postat av: Tomasz

Jag trodde det var givet att man inte ska se filmer/serier igen som man såg som barn? Jag älskade också Turtles och vill bevara det minnet. Transformers gillade jag men förstörde det i tonåren.



Samma gäller för barnböcker, tv-spel (NES, SNES, SEGA)

2009-01-13 @ 22:59:15
URL: http://marathonman.blogsome.com
Postat av: Tomasz

Jag trodde det var givet att man inte ska se filmer/serier igen som man såg som barn? Jag älskade också Turtles och vill bevara det minnet. Transformers gillade jag men förstörde det i tonåren.



Samma gäller för barnböcker, tv-spel (NES, SNES, SEGA)

2009-01-13 @ 23:00:41
URL: http://marathonman.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0